lørdag 7. august 2010

Herbessence - sminkefjerner

Første gang publisert: 3. juni 2010

Jeg har lenge vært på jakt etter en økologisk eller organisk sminkefjerner. Aller helst skulle jeg gjerne hatt sminkeservietter, men har ikke kommet over det ennå. Jeg har aldri vært fan av sminkefjernere som krever bomull og slikt, for jeg synes det er så mye arbeid. Ganske lenge siden jeg brukte det sist, så var vel på tide å gi det et nytt forsøk.


Bestilte Herbessence sminkefjerner fra Aubrey organics. Husker ikke helt hvilken nettbutikk jeg bestilte fra, men den var norsk.

Litt tekniske fakta;
Mandelolje, jojobaolje, hvetekimolje, advocado-olje, macademia-olje, linolsyre (vitamin F), aloe vera olje, nattlysoljeekstrakt, panthenol (vitamin B-5), lavendelolje, grapefruktkjerneekstrakt (Citrus grandis), A-vitamin, C-vitamin, E-vitamin.


Det sier vel seg selv at denne er oljete. Konsistensen er middels tykk, og fargen er mørk gul. Den lukter...vel...olje...? Men det største spørsmålet er jo; funker den?
Joda. Den virker. Klarer å fjerne sminke, men ikke så enkelt som jeg skulle ønske. Den sliter med mascara, og gnir det meste utover istedet for å fjerne det. Ikke minst så kjennes det ut som om man har gnidd inn ansiktet med olivenolje etterpå. Flasken er også ganske liten (59 ml), så hvis man bruker sminke hver dag så lønner ikke denne seg. Den er ganske dyr.


For meg holdt det å prøve denne sminkefjernern i 4 dager. Etter det så klarte jeg ikke mer. Jeg hater nemlig å bruke oljete sminkefjerner, og det var like ille som jeg husket at det var. Denne kommer jeg hvertfall ikke til å bruke noe mer av, så jakten på en organisk/økologisk sminkefjerner fortsetter!


Men hvis du liker oljete sminkefjernere, eller du ønsker å teste den ut selv, så kan den kjøpes HER.


Har du et tips om organisk/økologisk sminkefjerner?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails