lørdag 7. august 2010

Tøybleier del 1: AIO og lommebleie

Første gang publisert: 4. juni 2010

Deler testen i 2, slik at innlegget ikke blir så veldig langt. Del 2 finner dere HER.


Det finnes ulike typer tøybleier, alle med fordeler og ulemper. Disse typene har jeg testet:

  • AIO (all in one)
  • Lommebleie
  • Formsydd bambusbleie
  • Brettebleier

AIO (all in one)
Denne bleien har to lag med stoff sydd inn i bleien. På denne måten slipper man innlegg, og den er alltid klar til bruk.


Det positive med denne er at hvem som helst kan bruke den. Man trenger ikke å legge i innlegg, ikke noe hokus pokus, bare ta den på som en vanlig bleie. Den har knepping med knapper foran, og siden det er en onesize bleie, så kan man justere størrelsen.


Det negative er at den bruker lang tid på å tørke. Her snakker vi hvertfall 24 timer. Jeg synes innlegget blir veldig klumpete, siden det skal passe både når bleien er på sitt minste og største. Den holder godt på fuktighet, og klarer å holde på mye væske, men når nummer to kommer så vet jeg ikke hvordan den er. Her blir det bare ca 1 bæsjebleie i uka, så kan ikke akkurat planlegge når man skal bruke de ulike bleiene. Ellers så er det kjekt at man kan justere bleiestørrelsen med knapper foran, men ikke fullt så kjekt at man må bruke knapper når man skal feste bleia.
Jeg kommer til å bruke denne ene her som jeg har, men kommer ikke til å kjøpe noen fler.


Amalie med AIO bleie

Lommebleie
Lommebleien har logisk nok en lomme der man putter inn innlegg. De fleste typene følger det med 2 innlegg, men vær oppmerksom på at dette ikke gjelder alle merkene.


Positivt med lommebleier er at de tørker kjempe raskt siden man kan tørke innlegg og bleie hver for seg. Stoffet inni bleien gjør at ikke kjennes så fuktig ut, selv når den er tissetung. Veldig godt og mykt materiale. Den har knepping til å regulere størrelsen (da denne også er en onesize), men den bruker borrelås til å feste bleien med. Før jeg testet bleiene, så trodde jeg at knappeløsningen kom til å være min favoritt, men der tok jeg feil. Borrelås er å foretrekke, hvertfall hos oss. Denne bleien har gått gjennom bæsjetesten, og den klarte det selv om den var tissetung. Vanlige papirbleier har alltid begynt å lekke, hvis det kommer fullt opp av begge deler, men denne klarte utfordringen.

Det negative er at med innleggene så blir den litt stor. Men siden den er myk og luftig, så går det egentlig helt fint.


Amalie med lommebleie

Hvis det er noen spørsmål angående AIO bleie og lommebleie, så er det bare til å stille i kommentarene ;)

HER finner dere del 2 av produktanmeldelsen.


Har du prøvd noen av disse bleiene? Hva er din erfaring med de?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails