lørdag 7. august 2010

Jàsön Aloe Vera sjampo og balsam

Første gang publisert: 27. juni 2010

Jeg er fortsatt på jakt etter den ultimate organiske/økologiske sjampo og balsamen, som er perfekt for mitt hår og hodebunn. Tidligere har jeg testet Weleda sin sjampo og balsam, hvordan den var kan dere lese om HER.


Nå har jeg testa denne sjampoen og balsamen en god stund. Begynte vel ca 1 måned før termin, så testtiden har vært på circa 4 måneder. Grunnen til en såpass langvarig test, var ganske enkelt fordi flaskene er store. Det virker nesten som om de er litt inspirert av Felleskjøpet sine mega økonomipakker på alt mulig rart. Trenger vel egentlig ikke å si at de tok nesten all plassen i dusjhylla (det er forresten et minus i boka mi).

Sjampoen og balsamen lukter godt. Det lukter aloe vera, ganske enkelt... Fargen på sjampoen er gjennomsiktig gulaktig, mens fargen på balsamen er hvit.

Konsistensen på sjampoen og balsamen er det stor forskjell på. Sjampoen er som alle andre sjampoer, men balsamen er veldig tykk. Konsistensen kan sammenlignes med soft light. For å gi dere et litt mer visuelt bilde; hver gang jeg skulle ha ut balsam, så måtte jeg legge flaska på låret og klemme hardt ned med håndflaten. Jo mindre det ble i flaska, jo verre var det å få ut. Ganske synd, ettersom sjampoen og balsamen var virkelig god for håret mitt.


Håret ble mykt og glatt, det lukta godt og skinte bra. Men så var det størrelsen på flaskene og konsistensen på balsamen da. Dessverre...Dersom det hadde vært mindre flasker, og balsamen hadde vært lettere å få ut, så hadde nok denne blitt stående i dusjen min hvertfall.


Har du prøvd denne sjampoen og balsamen?
Isåfall; hva synes du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails