lørdag 7. august 2010

Weleda organisk sjampo og balsam

Første gang publisert: 13.mars 2010

Da jeg fant ut at min kjære sjampo og balsam var full av hormonforstyrrende parabener så bestemte jeg meg tvert for å gå over til organisk sjampo og balsam. Markedet for dette er ikke av det aller største, men på lovelula.com så kom jeg over Weleda sin sjampo og balsam.

Har nå testet de til de er nesten tomme, da det ofte kan ta litt tid før man legger merke til effekten av et produkt. Første inntrykket mitt var at lukta var veldig spesiell. Det lukta ikke vondt, men tja...veldig skog? Luktet blanding av sterke urter og honning. Skummet fra sjampoen var veldig mykt og silkeaktig, og håret var utrolig glatt etter at balsamen var skylt ut. Ja, jeg fikk kjempe mykt og glatt hår, men etter litt bruk så kom nedturen; jeg har aldri i mitt liv hatt så mye floker før. Det skal absolutt ingenting til før håret floker seg. Så jeg anbefaler ikke denne sjampoen. Må nevnes at Weleda har mange ulike typer sjampo og balsam, og vet ikke hvordan de er, men akkurat denne bør dere styre unna.


Er det en organisk sjampo/balsam du synes jeg bør prøve ut?

1 kommentar:

  1. Hei, min norsk er ikke så bra (men jeg håper du kan skønne meg), du bør lese om "No Poo" bevegelse!! Jeg synes at du kan finne mer informasjon i engelsk (hvis du forstår men du kan også bruker google translate). Nå jeg har prøvd på neste 6 måneder en er billig og utrolig bra! :D
    Hilses

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails