lørdag 7. august 2010

Urtekram Lime cream wash - hand & body

Første gang publisert: 17. mars 2010


Jeg har byttet ut den tradisjonelle håndsåpen på badet med en økologisk type. Sliter så med tørre hender i graviditeten (aldri hatt tørre hender før), og vanlig såpe får de til å bli enda tørrere og svi.

Først det tekniske: Urtekram er danmarks største produsent av økologiske varer. Produktene varierer fra såpe, sjampo og deodoranter til matvarer. De har hygieneprodukter både med og uten lukt, og de uten lukt er godkjent av det danske astma og allergiforbundet.


Denne såpen inneholder: Vann, sesamolje, såpe av kokosolje og maisglukose, kokosolje, vegetabilsk glycerin, olivenolje, vegetabilske polysakkarider, sitronsyre, sitronolje, limeolje og patchouliolje.


Denne såpen luktet godt og mildt krydret. Jeg klarte ikke å sette fingeren på den ene lukten, så jeg måtte lese inneholdet og undersøke litt. Det er tydelig at det er patchoulioljen som gir moskuspreget duft. Fikk litt flashback til Marokkoturen i 2007. Såpen er litt tynn, men drøy, og den skummer godt. Det svir ikke på de tørre og såre hendene mine, og jeg kjenner at den legger igjen et lite lag med fuktighet etter at jeg har skylt hendene. Likte denne såpen veldig godt, og har bestilt en ny i samme type bare med annen lukt (for å se hvem jeg liker best). Såpen kan blant annet kjøpes HER. Denne anbefaler jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails